از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی تا بی خبری قشم‌ایر از واگذاریش

فروش اینترنتی بلیت نوروزی قطارها از ساعت 19 امروز آغاز می‌شود که برای‌ محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان است، همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار برای محورهای خراسان، تهران و مشهد از ساعت 19 روز 6 بهمن‌ماه آغاز شد.

فروش بلیت قطار نوروزی برای تاریخ‌های ‌‌25 اسفند 93 به مدت 20 روز تا 15 فروردین 94 است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن، فروش بلیت‌های نوروزی از 4 تا 6 بهمن‌ماه به صورت اینترنتی و از پنجم بهمن‌ماه به صورت فروش آنلاین از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.‌پیش فروش بلیت نوروزی قطارها از طریق آژانس‌های فروش بلیت هم از روز یکشنبه پنجم بهمن ساعت 7 صبح برای محورهای شمال، شمال غرب و آذربایجان آغاز می‌شود.

‌پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی برای محورهای شمال، شمال غرب و محور آذربایجان از امروز شنبه 4 بهمن‌ماه 93 ساعت 19 آغاز شد.

‌همچنین پیش فروش بلیت اینترنتی برای محور جنوب، جنوب شرق، بندرعباس، زاهدان، کرمان، اصفهان، شیراز و اهواز از روز 5 بهمن ساعت 19 آغازشد.

به گزارش CHN، پیش فروش بلیت قطار برای محور جنوب و جنوب شرق از ساعت 7 صبح روز 6 بهمن‌ماه جاری و برای محور خراسان، تهران و مشهد روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه 93 از ساعت 7 صبح و از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.

از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی تا بی خبری قشم‌ایر از واگذاریش - تصویر 1

همچنین در مسیرهای تهران-‌آنکارا، و تبریز-وان هم پیش فروش بلیت نوروزی از روز چهارشنبه 8 بهمن ساعت 8:30 صبح از طریق دفاتر فروش بلیت انجام می‌شود.

مسافران توجه کنند که ‌صدور بلیت بر اساس شماره کد ملی انجام می‌شود‌؛ با توجه به اتصال سامانه فروش بلیت قطار سامانه ثبت احوال در سال جاری، هر فرد‌ تنها با کد ملی می‌تواند نسبت به خریداری بلیت اقدام کند، بنابراین همراه داشتن کارت ملی برای مسافران متقاضی در هنگام خرید بلیت الزامی است؛ با توجه به کنترل بلیت به وسیله دستگاه بارکدخوان در ایستگاه‌های مسافری، مسافران توجه کنند که فقط از طریق مراکز رسمی فروش بلیت در آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز، اقدام به خرید بلیت کنند.

در این دوره پیش‌فروش بلیت قطار، ‌‌50 درصد سهمیه بلیت قطارها به فروش اینترنتی و 50 درصد هم به فروش از طریق آژانس‌ها اختصاص یافته است.

‌مسافران می‌توانند با شماره تلفن 5149 از تهران و 5149-021 از تمام نقاط ایران نسبت به کسب اطلاع از حرکت قطارها و طرح شکایات و پیشنهادات خود اقدام کنند‌.

قشم ایر به وزارت نفت می‌رود؛ مسئولان بی‌خبرند

در خبرها آمده که قشم ایر بابت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده‌؛ موضوعی که مدیر عامل این شرکت هواپیمایی، از آن بی‌اطلاع است. وزارت نفت یک شرکت هواپیمایی به نام نفت ایر هم در اختیار دارد.

ظاهرا دولت تصمیم گرفته در قبال بدهی‌های بابک زنجانی شرکت هواپیمایی تحت مالکیت وی را به وزارت نفت ببخشد؛ این در حالی است که شرکت نفت، سهام شرکت نفت ایر را نیز در اختیار دارد. اما همه این تصمیمات به یک طرف بی‌خبری مدیران قشم ایر از سوی دیگر دامن این شایعات را گسترش داده است.

به گزارش CHN، علی اکبر شعبانی‌فر مدیرعامل منطقه‌ آزاد قشم می گوید شرکت هواپیمایی قشم ایر بابت بدهکاری بابک زنجانی به وزارت نفت محول شده است.

این در حالی است «حفظ‌الله آطاهریان»، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و به CHN، گفت: «من از این موضوعاتی که می‌گویید بی خبرم ضمن این که هنوز هیچ تغییراتی رخ نداده و مشغول فعالیت روزانه خود هستیم.»

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که اگر قرار است تغییراتی باشد باید دادستانی در این خصوص اظهار نظر کند ابراز داشت: «شاید رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی کرده باشند اما تا امروز که هیچ تغییر خاصی رخ نداده است.»

این گزارش حاکی است، طی چند روز گذشته،‌ علی‌اکبر شعبانی‌فر مدیرعامل منطقه آزادقشم در نشستی اعلام کرده بود بابک زنجانی برای هتل قشم 150 میلیارد تومان هزینه کرده بود تا یک هتل پنج ستاره راه‌اندازی کند، و بنا بر اطلاعات واصله، شرکت هواپیمایی قشم ایر بابت بدهکاری بابک زنجانی به وزارت نفت محول شده است. همچنین زمینی به قیمت 36 میلیارد تومان در منطقه آزاد قشم وجود دارد که این زمین نیز بابت بدهکاری بابک زنجانی عودت داده می‌شود.

خرید هواپیماهایی با سن کمتر از 15 سال؟

این روزها به دنبال اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در راستای ورود هواپیماهای با سن بیشتر از 15 سال، مسئولان و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص نظرات کارشناسی شده زیادی را به سمع و نظر رسانه‌ها می‌رسانند اما در این میان هیچ‌یک از مسئولان اعلام نکردند قرار است دولت چه حمایتی بکند و این که ورود و حضور هواپیماهایی با سن کمتر از 15 سال برای کشور تحریم‌زده‌ای چون ایران چگونه خواهد بود؟

همه مشکلات صنعت هوانوردی حل شده مانده بود ورود هواپیماهایی با عمر 15 یا کمتر از 15 سال. به هر صورت این شعار که بعید به نظر می‌رسد جنبه اجرایی به خود گیرد اما و اگرهای بسیاری را سبب شده. اما و اگرهایی که به مذاق بسیاری از کارکشته های صنعت هوانوردی ایران خوش نیامده و آن را جدی نگرفته‌‌اند.

«علی صدیق»، از فعالان صنعت حمل و نقل هوایی ایران در گفت و گو با عنوان کرد که در حالی ایران در خرید و ورود هواپیماها به علت تحریم با مشکلات بسیاری مواجه است که تا امروز نه دولت یازدهم و نه سایر دولتهای پیشین در این خصوص هیچ کمکی به ناوگان هوایی کشور نکردند.

او با اشاره به این که در هیچ کجای دنیا، دولت ملت را تحت فشار قرار نمی دهد اما در ایران این موضوع برعکس است افزود: « وقتی مسئولان در خصوص مباحث هوانوردی ایران سخنرانی می‌کنند باید به همه تبعات آن بیاندیشند چراکه وقی سخنانی کارشناسی نشده باشد نمی توان توقع اجرای آن را داشت.»

او با بیان این‌که وقتی کشورهای مختلف برای به خطر نیفتادن منفعت خود، ایران را تحریم کردند چگونه می‌توان توقع تحقق چنین وعده‌هایی را داشت؟ اذعان داشت: « اگر هم موفق یه ورود هواپیماهایی با عمر 15 یا کمتر شویم مشکلات و تبعات پس از آن را چگونه قرار است پوشش دهیم.»

صدیق در خصوص این تبعات گفت: « قطعاتی که در هواپیماهایی با این عمر به کار می‌رود بسیار متفاوت تر از آن هواپیماهایی است که طی سالهای گذشته بود. به عبارتی هواپیماهایی با این عمر دارای قطعاتی خاص بوده و حتی برای چک کردن آنها به صورت آنلاین اقدام می شود. وحتی اگر بسیاری از کشورهایی که ایران را تحریم کردند متوجه حضور هواپیماهایی با عمر 15 سال در ایران شوند حاضر نخواهند بود قطعات مورد نظر این هواپیماها را تامین کنند.»

به گفته او، این در حالی است که ناوگان هوایی ایران نه تنها هنوز آمادگی ورود چنین هواپیماهایی را ندارد بلکه دولت هم هیچ‌گونه حمایتی از این ناوگان نمی‌کند.»

اعتراض‌ها برای سانحه اسکانیا 92 ادامه دارد

پرونده سانحه آزادراه تهران ـ قم هنوز بسته نشده. هنوز شاکی دارد و هنوز در حال بررسی است. ایراد از لاستیک بود یا از راننده یا از جاده اما در نهایت سه ارگان باید پاسخگو باشند.اما کی هنوز معلوم نیست.سر تیم بررسی سانحه تصادف اسکانیا می گوید: « هم‌اکنون این پرونده به دلیل‌ برخی اعتراض‌ها از سوی متهمان پرونده ‌‌در حال بررسی مجدد است.»

یک سال و اندی از رخداد سانحه تصادف اسکانیا در آزادراه تهران ـ قم می گذرد و هنوز نگرانی‌ها در خصوص وضعیت امنیت این اتوبوس‌ها در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. از سویی مسئولان پلیس راهور ناجا و از سوی دیگر مسئولان سازمان راهداری در تلاش بودند تا تردد این اتوبوس‌ها را در عین امنیت تضمین کنند اگرچه این نوع اتوبوس‌ها به رغم همه سخت‌گیری‌ها هنوز در راههای برون‌شهری ایران در ترددند.

شهریور 92 بود که دو اتوبوس اسکانیا در آزادراه تهران ـ قم با یکدیگر تصادف کرده و منجر به کشته شدن 44 نفر شدند. اما به تازگی شنیده‌ها حکایت از بررسی مجدد پرونده این سانحه دارد.

سرتیم بررسی سانحه تصادف اسکانیا معتقد است حکم مقصر شناخته شدن وزارت راه و شهرسازی،‌ سازمان ملی استاندارد، شرکت عقاب‌افشان و راننده اتوبوس اسکانیا در حادثه تصادف آزادراه تهران-قم،‌ به تأیید بازپرس قم و دادستان کل کشور‌ رسیده است.

«سید مسعود هراتی»، به CHN، گفت: «: هم‌اکنون این پرونده به دلیل‌ برخی اعتراض‌ها از سوی متهمان پرونده ‌‌در حال بررسی مجدد است.»

به گفته او، باید از سانحه سال 89 درس گرفته و مشکلات را تا امروز رفع می‌کردند

از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی تا بی خبری قشم‌ایر از واگذاریش - تصویر 2

طبق این گزارش، در سال 1389 یعنی سه سال قبل از رخداد سانحه تصادف آزادراه تهران ـ قم در حادثه تصادف اتوبوس ‌اسکانیا در سال 89 که در محور کرمانشاه رخ داد 11 نفر در آتش سوختند لذا ‌هیاتی از کارشناسان‌ مسئول پیگیری موضوع تصادف‌، شدند که در نهایت سازمان استاندارد و کارخانه سازنده را در بروز این حادثه دخیل دانستند اگرچه در آن زمان هم کم‌کاری‌هایی انجام شده بود که به نظر می‌رسد اگر در آن زمان به مشکلات اسکانیا بیشتر توجه می‌شد اینک شاید رخداد 92 را در تاریخ حمل و نقل جاده‌ای ثبت نمی‌کردیم.

به گزارش CHN، ساعت 22:45 مورخ 18 شهریور سال 92 دو اتوبوس اسکانیا در آزادراه تهران ـ قم با یکدیگر برخورد کردند که در نهایت 44 نفر در آتش‌ سوختند

این سانحه در شرایطی اتفاق افتاد که اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران می‌آمد در کیلومتر 28 آزاد‌راه تهران ـ قم دچار مشکل شده و با دو پوسته و پاره شدن لاستیک سمت چپ اتوبوس (سمت راننده)، کنترل خودرو از دست راننده خارج شده و این اتوبوس با سواری که در باند سبقت عبور می‌کرد، برخورد می‌کند. سپس اتوبوس پس از برخورد به گاردریل به باند مقابل می‌رود و ‌بیش از 100 متر در باند مقابل حرکت می‌کند و پس از آن با اتوبوس اسکانیایی که از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود، تصادف می‌کند.

پس از این تصادف هر دو اتوبوس شعله‌ور می‌شوند و همین آتش گرفتن اتوبوس‌ها، موجب افزایش تلفات این سانحه شد؛ ‌44 مسافر این دو اتوبوس‌ در آتش سوختند.

40 درصد راههای مواصلاتی کشور در وضعیت بد و بسیار بد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نخستین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای نبود سرمایه و سرمایه گذاری مناسب را یکی از مهمترین مشکلات نگهداری راهها دانست و ابراز کرد: «بیش از 40 درصد راههای شریانی و مواصلاتی کشور در وضعیت بد و بسیار بد وجود دارد.»

به گزارش CHN، در ابتدای این همایش، «عباس آخوندی »، وزیر راه و شهرسازی به وضعیت ناخوشایند راههای مواصلاتی کشور اشاره کرد و گفت: «به دلیل نبود سرمایه‌گذاری برای نگهداری رویه جاده‌ها بیش از 40 درصد راه‌های شریانی کشور در وضعیت بد و بسیار بد قرار دارند.»

به گفته او، ارزش جاده‏های کشور بیش از 200 هزار میلیارد تومان ارزش دارد اما پیش بینی ما در برنامه حمل و نقل جاده ای ایجاد 10 کریدور توسعه ای است اما همین برنامه ریزی به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است اما آن چه که باید به آن توجه شود این است که نمی توان با این توسعه قدرت جابجایی و حرکت دهی را ارتقا داد.

او با تاکید بر این که هم اکنون 48 هزار کیلومتر راه شریانی داریم که 75 درصد حمل و نقل ایران در این میزان راه انجام می شود اذعان داشت: « این در حالی است که بودجه ای که برای سازمان راهداری در نظر گرفته شده پاسخگوی نگهداری راههای کشور نیست چرا که در سال جاری 500 میلیارد تومان اعتبار برای راهداری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما نگهداری راههای کشور سالانه چیزی در حدود 7 هزار میلیارد است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که جابجایی مسئله اصلی در کشوراست یادآور شد: « زندگی پذیری برای ما مشکل شده . حجم سوخت شهرها، زندگی را از نظر محیط زیست و اقتصاد را دچار مشکل کرده است.»

وی با بیان این کهوارد عصر مدرن شدیم اما ابزار آن را نداریم اذعان داشت: « امروز 17 میلیون خودرو در کشور تردد می کنند و تا 20 سال آینده این تعداد به 40 میلیون خودرو افزایش می یابد اما آیا توانستیم با این تعداد خودرو جابجایی را راه اندازی کنیم.»

به گفته او، با توجه به این که یکی از مهمترین مسائل و اصل در مدرن سازی، یکئارچه سازی شبکه حمل و نقلی است اضافه کرد: « تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی یکپارچه کردن ارگانهایی چون راهداری، پلیس، وزارت صنعت، گمرک ایران و سازمان استاندارد و همه دستگاههایی است که با ایمنی ارتباط تنگاتنگ دارند.

از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی تا بی خبری قشم‌ایر از واگذاریش - تصویر 3

آخوندی با بیان این که در حال حاضر مجموعه دوربین های سازمان راهداری و پلیس کمتر اط 500 دوربین است ادامه داد: «1800 دوربین در جاده های کشور به زودی نصب می شود و اگر تشریفات اداری این دوربین ها برطرف شود سال آینده این تعداد دوربین در جاده ها را خواهیم داشت.»

در ادامه این همایش داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: « در انتظار مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش میزان جرایم مالی تخلفات رانندگی پس از 4 سال هست.»

کشاورزیان از نصب 650 دوربین نظارت تصویری در جاده های کشور خبر داد و گفت: « استفاده از دستگاههای تردد شمار و دوربین های نظارت تصویری در سطح جاده های کشور عملیاتی شده تا از این راه بتوانیم نظارت مناسبی نسبت به راهها و ترافیک داشته باشیم.»

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که هم اکنون 650 دوربین نظارت تصویری در جاده های کشور نصب شده از خرید و نصب زودهنگام 1800 دستگاه دوربین خبر داد و یادآور شد: « براساس تفاهم نامه با پلیس راه و وزارت نفت تا دوسال آینده تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی بهGPS، آنلاین مجهز می شوند تا با پیمایش ناوگان، میزان سوخت مصرفی و سهمیه آنها مشخص شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای میزان سرمایه ای که برای خرید و نصب 1800 دستگاه دوربین را 900 میلیارد تومان اعلام کرد.

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه