هرساله زنان زیادی پولهاشون را برای آخرین محصولات زیبایی و فناوری خرج میکنند ، اما مو، پوست و ناخن زیبا میتواند با چیز ساده ای مثل تغییر رژیم غذایی سالم و زیباتر شوند.

غذاهای عالی برای سلامتی مو، پوست، و ناخنها
هرساله زنان زیادی پولهاشون را برای آخرین محصولات زیبایی و فناوری خرج میکنند ، اما مو، پوست و ناخن زیبا میتواند با چیز ساده ای مثل تغییر رژیم غذایی سالم و زیباتر شوند.
در حقیقت شما میتوانید به روش خودتان بخورید تا رنگ و روی بهتری بگیرید. راویندر لیلی، متخصص تغذیه در USNA در علوم بهداشت اظهار میکند “شما همان چیزی هستید که میخورید، بنابراین اگر شما پوستی صاف، موهایی درخشان و ناخنهایی محکم میخواهید باید بر بدست آوردن سلامت و زیبایی از درون تمرکز کنید.”
“خوردن غذاهای اصلی که حاوی ویتامینهای و مواد معدنی لازم است به این معنی است که شما کاملا پوست، مو و ناخن خود را تغذیه میکنید. خانم لیلی غذاهای زیر را برای زیبایی و سلامت هر چه بیشتر پوست مو و ناخن پیشنهاد میکند:
مو
سبزیجات با برگهای تیره
برای دریافت ویتامین C که برای تولید سبوم-نرم کننده ی طبیعی مو لازم است از این نوع سبزیها مصرف کنید.
به عنوان مثال آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C موجود در اسفناج به سلامت فولیکول های مو و در گردش ماندن چربی پوست سر کمک میکند.
غذاهای دریای
امگا ۳ مهم برای آب رسانی و نگه داشتن براقی مو لازم است. عدم این مواد غذایی در بدن منجر به از دست دادن رطوبت مو و در نهایت تیره شدن و عدم درخشندگی مو شود.
پوست
هویج
به هویج مثل یک چوب جادویی که برای پاکسازی جوشها استفاده شود(یا خورده شود) فکر کنید. ویتامین A موجود در آن به طور موثر از تولید بیش از حد سلولها در لایه خارجی پوست که در آن سلولهای مرده و سبوم ترکیب شده و منافذ پوست را مسدود میکند جلوگیری میکند.
سیب زمینی
سیب زمینی سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن و بتاکاروتن که سرخی طبیعی به پوست میدهد کمک میکند.
کنسرو تن ماهی
مواد تشکیل دهنده مخفی سلنیوم. این ماده ی غذایی با حفظ الاستین و پروتئین باعث میشود پوستی صاف و محکم داشته باشید. انتی اکسیدان نیز در مقابل رادیکالهای ازاد که با اشعه UV نور خورشید بوجود امده و به سلولها آسیب رسانده اند مبارزه میکند.(اگرچه این ماده ی غذایی هیچ جایگزینی برای کرم های ضد آفتاب نمیباشد).
ناخنها
کره ی بادام زمینی
عدم ویتامین B بخصوص بیوتین ، میتواند سبب خشکی ناخن میشود، پس ساندویچ بعدیتون را با مقداری کره ی بادام زمینی بخورید. نخود فرنگی، بلغور، جو دوسرو حبوبات نیز از منابع عالی ویتامین B هستند.
تخم مرغ و پنیر
هم تخم مرغ و هم پنیر حاوی کلسیم سازنده ناخن و استخوان هستند. آنها همچنین منبع قوی برای بیوتین ، ویتامین B هستند که برخی آرایشگران به آنها “ویتامین زیبایی میگویند”

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه