کمبود بیوتین ممکن است منجر به ریزش مو شود. غذاهای غنی از بیوتین مانند برگ چغندر، هویج، بادام (و آجیل های دیگر)، تخم مرغ، شیر بز و گاو، ماهی، توت فرنگی، تمشک و سبزیجاتی مانند پیاز و خیار را در رژیم خود بگنجانید.

موهایی پرپشت، سالم و درخشان داشته باشید

موهایی پرپشت، سالم و درخشان داشته باشید

۱. کمبود بیوتین ممکن است منجر به ریزش مو شود. غذاهای غنی از بیوتین مانند برگ چغندر، هویج، بادام (و آجیل های دیگر)، تخم مرغ، شیر بز و گاو، ماهی، توت فرنگی، تمشک و سبزیجاتی مانند پیاز و خیار را در رژیم خود بگنجانید.

 

۲. سلنیوم برای عملکرد سالم تیروئید ضروری است و از آنجا که تیروئید تنبل می تواند باعث ضعیف یا نازک شدن موها شود، پیشنهاد می کنم غذاهای غنی از سلنیوم در رژیم غذایی روزانه خود قراردهید. آجیل، قارچ، میگو، ماهی تن، ماهی سالمون، مرغ، تخم مرغ، گوشت بره، و بوقلمون سرشار از سلنیوم هستند.

 

۳. کمبود ویتامین سی می تواند باعث شکنندگی مو ها شود، البته این عارضه برگشت پذیر است. غذاهایی که بالاترین ویتامین سی را دارا هستند، عبارتند از توت فرنگی، گیلاس، مرکبات، کیوی، فلفل، کلم بروکسل، سبزی های برگ دار سبز تیره، کلم بروکلی، گل کلم، گوجه فرنگی و حتی برخی از سبزیجات تازه مانند گشنیز، پیازچه، آویشن، ریحان و جعفری. سعی کنید خود میوه بخورید چون آب میوه ها قند بالایی دارد.

۴. افزایش مصرف آهن، آهن پایین را به راحتی می توان با یک آزمایش خون تشخیص داد و اغلب دارای علائم دیگری مانند خستگی و ضعف جسمانی است. بیماری کم خونی، ممکن است به ریزش مو منجر شود. اضافه کردن غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، بوقلمون، زرده تخم مرغ، لوبیا خشک، میوه خشک، و غلات سبوس دار به رژیم غذایی می تواند موثر باشد.

 

 

۵.روی یک ماده معدنی است که به تکثیر سلول، رشد نسوج و ترمیم آنها کمک می کند. همچنین در نگهداری غدد ترشح چربی متصل به فولیکول های مو عمل می کند. ریزش مو و شوره سر هر دو می تواند با کمبود روی در ارتباط باشد. میزان منابع خوب روی از جمله صدف خوراکی، آجیل (گردو، گردوی آمریکایی، بادام)، حبوبات، گوشت گاو و گوسفند را در بشقاب خود افزایش دهید.

 

۶. یک ترکیب رشد مو سالم را امتحان کنید. موارد زیر را به رژیم مکمل روزانه خود را اضافه کنید: روی (۱۵ میلی گرم)، منیزیم (۴۰۰-۶۰۰ میلی گرم)، سیلیس (۲ قرص بیوسیل) و یا یک اسکوپ پودر کلاژن ویتامین سی (۲۰۰۰ میلی گرم) و ترکیبی از چربی های سالم شامل امگا ۳ (۶۰۰۰ میلی گرم) و روغن گل پامچال (۱۰۰۰ میلی گرم).

گرداوری شده توسط تهران ۹۸

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه